Världens bästa Indra

Indras rehablitering / Permalink / 0
Igår när jag skulle sova, kunde jag knappt sova. Nervositeten hade verkligen targit över för det kommande veterinärbesöket med Indra idag. Men så nervös som jag var hade jag itne behövt vara. Det gick bra, Indra var mycket bättem alltså mindre halt. Även svullnanden hade gått ner, vilket jag redan hade konstaterat. Hon ska fortfarande ta det lugnt i sin lilla fyrkant till hage. Men nu skall vi lägga på lite skritt också. För hand, vi ska börja med små vändor. Och sedan succsesivt öka promenaden till 10 minuter dagligen för återbesök i mitten av december. Det tar lång tid, och jag vet det. Men varje litet steg framåt gör att jag får hopp. Och nu jäklar skall Indra bli bra. Det finns inget annat.

Ni skulle ha sätt hur glad hon var att få åka transport idag. Hon sprang in i transporten och ut ur den på Ultunas parkering. Sedan in i springgången och super lycklig av att bara för göra något. Att åka iväg och att människor kollar på henne. Klappar och myser, hon riktigt njuter av den uppmärksamheten hon får av veterinären. Fast den tiden varande inte så länge. Då vi bara sprang idag, och inget annat. Nästa gång så skall vi kolla hältan igen, samt ultraljuda för att se om det har blivit någon förändring. Men det är ju inte långt kvar. I alla fall inte till jul, och då är det heller inte långt kvar till det tionde återbesöket...

"Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge"
Till top