"Jag gjorde det jag kunde, mer kan jag..."

Allmänt / Permalink / 0
Idag är det sista rycket, jag måste få in allt i huvudet. Imorgon är det tenta, åh det skall bli så skönt efterråt. Känna tyngden lätta från axlarna och ha känslan "jag gjorde det jag kunde, mer kan jag inte göra". Om det går dåligt så har man ju alltid kvar denna nuvarande kunskap till omtentan och då behövs kunskapen säkert bara fräschas upp lite grann. Men det vill jag helst inte, men det kanske jag borde tänkt på innan jag klev in i denna vecka - helst oförberedd för tentan. Knappt öppnat böckerna och vet i princip inte ens vad tentan kommer att hanla om. Men ja, det är lätt att vara efterklok. Men det finns ju så mkt annat man vill göra nu förtiden, vara ute sent på kvällarna, rida ordentligt och strosa runt i stallet. Träffa pojkvännen och äta god mat. Plugga?! Nej, det kommer lååångt ned på listan, tyvärr. Inte mkt jobb har det blivit heller... Nej, skärpning Tove! Det är inte sommarlov än, och desutom kommer du Tove ändå inte få något sommarlov - du måste jobba...
Så nu skall jag trycka in denna fakta för att sedan imorgon kl 18:00 när tentan är slut känna känslan "jag gjorde det jag kunde, mer kan jag inte göra" och sen skall jag fira valborg. Härligt!

För ett år sedan vid denna tid var man ganska sliten, studenten närmade sig och man gav allt i plugget. Det är jag glad för idag.

Till top