Hösäck

Allmänt / Permalink / 0
Igår gick det så dåligt att rida, eller egentligen kanske det gick bra. Indra var duktig och skötsam å gjorde sitt bästa fast det var jobbigt. Jag däremot var helt hopplös. Skulle rida igenom dressyrprogrammen som jag skall rida om en vecka, LC:1 och LB:1, bara för att se att allt faktiskt gick. Visst, att fungerade förutom att jag inte kunde sitta ned. Hoppade och for som en vante, dinglade med benen som en giraff, huvet höll på ramla av. Och stackars Indra försökte springa fint med en hö säck på ryggen. Igår ville jag bara avanmäla mig från tävlingen, jag kan ju inte! Jag har tappar så jädrans mycket nu när jag inte ridit ordentligt på ett halv år. Usch, tragiskt men sant. Men nu får jag tänka så här:

"Det är träning, träning för Indra, men även för mig."


.. Nu jäklar skall jag ligga i... Någon som vill ha sin häst riden denna vecka!? Jag måste rida, mycket!
Till top