Snart blir det boots i hagen...

Allmänt / Permalink / 0
Vilken underbar hovslagare jag har! Igår kväll såg jag att Indra endast hade tre skor på sig, då hon i vanliga fall brukar ha fyra. Hon hade tagit av sig en sko helt själv i hagen, snyggt och fint och inte heller några trasiga kanter. Så min hovslagare kom ut idag och slog på en ny sko.
Dock så hade hon vid avtrampningen balltrampat sig ordentligt, (igen) denna gång på höger fram så där fick vi skära bort lite. En rejäl flik på 3,5 cm stack ut. Men det såg fint ut under fliken. Så nu gälller det bara att försöka hålla rent, lätt i denna lera?? Nej, inte direkt. Får bara vara noggrann attt alltid gör det när hon kommer in på kvällen för att sova inne. Så får vi hoppas på att det läker under natten.
Nästan så att jag måste sätta på Indra boots i hagen nu när hon trampar sig så ofta, men det är inte något jag vill göra.
Då leran fastnar ordentligt under bootsen och det blir fuktigt och kladdigt hela dagarn för karlederna. Inte något jg vill göra, men skall hon fortsätta balltrampa sig, som hon gör titt som tätt så är det väl något som måste göras...

Nu skall jag laga korvstroganoff! Sen vidare hem till min fina Daniel.


en bild på min älskling sommaren 2011
Till top