Solig, men blåsig dag!

Allmänt / Permalink / 0
Matkoma, japp det är precis vad jag har nu. Lagade en jätte god pastasås till en lite för tidig lunch idag, och två matlådor blev det till att stoppa in i frysen.

Imorse vaknade jag upp 06:15 hemma hos Daniel, han bor bortom Månkarbo så det är en lite bit. Tog 06:50 bussen från honom till Lövstalöt, där jag hade bilen som stod och väntade på mig sen dagen innan. Jätte skönt att slippa byta buss eller gå från Lövstalöt till Bälinge som man ofta gjorde innan körkortet kom till mig.
På förmiddagen har jag tillbringat lite tid i stallet, ridit en sväng på Indra för att konstatera att hon inte kändes riktit 100% på höger fram. (Där hon balltrampade sig). I Skritten är hon ren, så vi skrittade en sväng i blåsten istället. Ett tag höll vi nästan på att blåsa bort, då vinden tod tag i oss otroligt mycket.
Det känns så knasigt att det är +10 grader och det är snart december. Det kanske är som forskarna säger, världen håller på å förändras. I alla fall klimatet.

Nu skall jag vila en liten liten stund till innan jag pyser iväg till jobbet för en riktigt heldag. jobbar från 12:00-20:45 idag. Ett ritkigt mega pass, men tur som man har så trivs jag väldigt bra med detta jobb. Och inte alls så "trist" som det kanske låter om att jobba i en mataffär. :)

Tjing Tjing!


En bild på Indra våren 2007 - 2 år.
Till top