Hoppträning 31 Jan

Träning / Permalink / 0
Idag blev den en spontan hoppträning för Veronica i Sanbro. Indra skötte sig bra, och det börjar släppa i vänster sidan, men inte riktigt helt ännu. Imorgon kanske det har släppt helt. Vi hoppade en liten kombination med bommar emellan och några hinder på följd idag. Indra var duktig, men jag kände mig inte riktigt hundra procent nöjd, kanske var det med min egen insats. Ja, något som jag inte riktigt var nöjd med i alla fall. Men Indra var jag nöjd med, min fina häst som alltid ställer upp för mig.

Jag måste tänka på:
  • Lugn, sitt tillbaka och gå inte fram för tidigt.
  • Håll i tygeln över hindret, släpp inte ut den. Knyt en knut på tygeln och håll där.
  • Stilla händer, ha paralella och stilla händer, låt benen arbeta.
  • Forma Indra i vänster sidan mer, hon blir spikrak.

 

 

Till top