En tripp till Västerås och Liqusini

Utrustning / Permalink / 0
Igår tog jag en sväng till Västerås för att lämna sadeln som jag provat. Jag har bestämt mig för att köpa den då Indra går super bra i den och verkligen trivs! Inga ömningar som helst efter denna sadel. Så för att sadeln skall passa ännu bättre på Indra så skall den värmas om. Det kommer ta ca sju dagar för dem att värma om bommen så jag får åka tillbaka till Västerås om en veckan igen och hämta hem den. Jag bestämde mig för att inte lämna plats till en fårskinnspad. Känner att jag kommer för mycket "ovanpå" hästen och valde denna gång att inte ha fårskinnspad. Men istället är sadeln stoppad med någon form av lyxstoppning som skall göra det extra mjukt för känsliga hästar så det bör passa Indra bra. Men för att vara lite extra snäll mot Indras känsliga rygg så stannade jag på Liqusini och köpte en gelépad till henne. Tror det blir super under sadeln, alldeles lagom stötdämpade.
Indra fick även en ny flughuva från Liqusini. En super bra flughuva med dragkedja under hakan för att man lättare skall få på den. Provade den på henne och den satt verkligen perfekt! Nu skall flugorna utrotas!



.. När jag väl var på Liqusini så bestämde jag mig för att köpa tränset. Det där tränset som jag ville ha. Så nu när det beställt och kommer om några dagar. Fast jag tänker hämta det samma dag som jag skall åka och hämta sadeln. Oh, vad skönt. Det känns som att det med sadlarna börjar lösa sig, och samtidigt tränsproblemet går åt rätt håll.
Ikväll skall vi träna för Vernica, hoppas på lite lydnadsövningar och smidighet på denna hoppträning. Dock har jag ingen sadel själv att använda då jag lämnat in min gamla. Men jag får låna en sadel av en snäll vän i stallet, den sadeln skall jag också ha på hopptävlingen som är på Lördag om allting fungerar som det skall. Åh, vad jag längtar efter min Prestige Versailles.

Till top