Hopptävling 20 april

Tävling / Permalink / 0
Idag har vi alltså varit iväg till Årsta Runsten, söder om Stockholm och tävlat hoppning. 
Det har varit en väldigt lång dag då jag startade tidigt i första klassen och i slutet i den andra klassen. Men Indra har varit (som alltid) på toppen humör hela dagen och älskat "utflykten" som det blir på tävlingar. 
 
110 cm, A:0/A:0
Det var väldigt svårt att hoppa fram ordentligt, det var trångt, djupt underlag och allmänt stressigt på framhoppningen. Så jag fick inte till den sköna känslan där som jag hade önskat. Så de tre första hindret red jag inte alls bra! Backade på tok för mycket och det blev långt i kombinationen som var det fjärde hindret på banan. Sen bestämde jag mig för att rida framåt! På de förutbestäma galoppspårngen som jag hade planerat. Omhoppningen gick bra, de två första hindren som hade korta svängar fegade jag lite i. Jag galopperade inte ordentligt i svängen så som jag had önskat att jag skulle göra, men sen galopperade vi de två sista hindren!
Resultat: 0+0 fel, 6:a 96 startande
 
120 cm, A:0/A:0
Fick till en bättre framhoppning även om jag inte hoppade riktigt på fullhöjd. Jag "safade" lite för mycket på ettan men kom sedan igång. Mer än halva klassen hade rivit både trean och femman (räcken) som låg på 6 spårng och 4 spårng efter oxer och trippelbarr. Jag hade bestämt mig för att inte riva dessa hinder så som de flesta gjorde! Så istället valde jag att rida på 7 respektive 5 språng på dessa linjer. Och det lönade sig. Dessvärre rev vi insprånget på 4-galoppsprång linjen då ajg troligen var för snabb tillbaka, och inte lät henne hoppa färdigt. Men med ett pet i vår andra 120 cm är jag väldigt nöjd. Fick en bra känsla även om anridningen till det sista hindret var sk*t dåligt. Men med tanke på att det var endast 20 st som nollade av 85 startande så är ett ned ett mycket bra resultat. 
Resultat: 4 fel, 42:a av 85 st
 
 



Till top