Ligist i ridhus

Allmänt / Permalink / 0
Igår var vi till ridhus med Ligist, småhoppade och försökte hitta knapparna. Det var femte gången jag red honom och första hoppningen. Eller ja, vi hoppade några språng i höstas när jag red lite på honom.  
Eftersom Indra skadade sig förra veckan och inte har ridits sen tävlingen den 17:e februari känns det inte snällt att ta med henne till Högbo, även om hon nu skulle visa sig vara ohalt på Fredag. Så därför får debuten på Ligist blir lite tidigare och även om vi inte lärt känna varandra helt ännu. På Onsdag däremot skall vi åka och träna för Mats och det ser jag verkligen fram emot!
 
Han är helt olik att rida Indra, samt de hästar jag ridit tidigare. Man får verkligen tänka till. Men känner att jag kommer lära mig jätte mycket på honom och det är verkligen kul att rida denna fina lilla hingst. Just nu är han lite vinterfet och så, men det försvinner så fort solen tittar fram och brudarna börjar skrika efter honom gissar jag. 
Ligist kan man lika med "Tjuren Ferdinand", väldigt smart häst, som gärna latar sig under "korkeken", men så fort  han sätter sig på "en geting" flyger han iväg. Spännande häst den där. :)
 
Mamma filmade lite när vi red igår. 
 
Till top