Grattis till mig själv, 22 fyllda år!

Allmänt / Permalink / 1
Japp, då var man fyllda 22 härliga år! Grattis till mig själv (en dag i efterhand) på 22-årsdagen!
Dagen igår var väldigt bra. Chillade lite i skolan en stund, för att sedan ta en promenad på stan och sedan avsluta med en sväng i stallet innan middag med nära å kära. 
Vi år en jätte god torsk, inlindad i seranoskinka liggande på en vitkålsbädd med tryffelolja. Helt underbart!
När jag precis hade ätit upp tog jag en klunk vatten, jag svalde för hårt, och för att "lätta på trycket" tog jag försiktigt en till klunk för att få bort smärtan. Ni vet säkert hur det känns när man sväljer någon för hårt. Sen plötsligt minns jag bara att jag vaknar på golvet med familjen omkring mig. Bror min står och pratar i telefon: "- Hej, min syster har fallit ihop, hon har varit borta ett tag, vad skall vi göra". Först förstår jag inte alls vad han talar om, menar han mig?! Men jag mådde ju bra, sen inser jag att jag ligger på golvet.. Efter en kvart ungefär piggnar jag till, 112, tyckte att vi genast skulle åka in till akuten så fort jag piggnat till och det var tanken. Men så fort jag försökte sätta mig upp från den liggande positionen "försvann" jag bort igen, och blev tvungen att läggas ned. Ambuslansen kommer ut istället, går igenom mitt hälsotillsånd osv. Just nu ambulansen har kommit har jag piggnat på mig, känner mig knappt dålig. De tar blodtryck osv, för att kontrollera att "allt är som det skall" och det är det. De frågar mig om jag vill följa med redan då in på uppföljning för att se vad som hände, eller om jag vill ta mig själv innan morgondagen därpå (idag, tisdag alltså). Då jag känner mig (för) pigg, egentligen, för den absurda situationen väljer jag att stanna hemma. 
Så imorse ringde jag vårdcentralen och fick komma in genast på en akuttid för att ta EKG och träffa doktor. De visade sig inte vara något onormalt med mig, utan precis som det skulle vara.
Troligen fick jag en svimmattack pga. det kalla vattnet jag drack, antingen så fort så att jag inte fick någon luft eller så svimmade jag pga. smärtan som uppkom vid sväljning av vatten för fort. Personligen tror jag på de sistnämna då jag minns att jag hade väldigt ont..
Men nu mår jag bra! Dock klen i kroppen och lite yrsel i knoppen i mellanåt, men annars bra. Skall ta det lugnt nu ett tag och lyssna på kroppen!



Bild från Juni 2011

Hela min familj var på plats igår, och födelsedags middagen var fantastisk, trots det lilla avbrottet.
Inte meningen att skrämma er, skall försöka att inte göra om det. 
#1 - - Emeli:

Vad läskigt! Ta det lugnt och ta hand om dig! Kram

Svar: Tack Emeli! :)
Tove Eriksson

Till top