Kände mig som en häst som fick sträcka ut!

Fysisk aktivitet för Tove / Permalink / 2
Har som många andra tagit ledigt i "jul" med träningen för min egen del. Men nu skall jag igång igen! Jag skall komma i form till fälttävlanssäsongen 2013!
Det känns som att jag gått upp flera kilo och jag känner mig allmänt jätte pluffsig och trött för jämnan. Men nu blir det ändring på det igen. Ofta känner jag att det är så jobbigt att ta sig in till stan bara för att träna på gymmet nu under vintertid. Att sticka ut och springa på isgatorna är ingenting jag provat då jag inte trott att det fungerat. Däremot idag, ikväll, alldels nyss fick jag ryck! Kände ett ordentligt sug efter lite löpning och så blev det. På med löparskorna och broddar så var det inget som kunde hindra mig. Använde även min fina nya löparjacka som jag fick i julklapp. Super bra var den! 
 
Och jäklar hörni vilket sug det var i broddarna! Det bara grävde sig ner i isen, och jag fick världens bästa grepp. Kändes som att inget hade kunnat stoppa mig. Så om ni inte har provat att springa med broddar på löparskorna - så rekomenderar jag er verkligen att prova det nu under "istiden". Det var awesome. Längtar redan tills nästa gång. Kanske på Söndag må tro, eller imorgon... Får se hur kroppen känns imorgon.  
 



Att jag kände mig som en häst som fick sträcka ut stämmer. Känslan av att få ut energin genom att ta i varanda språng är härlig. Säkerligen så hästarna känner också. Fast idag kände jag mig som ett litet sommartjockt gotlandsruss. 
#1 - - Madde:

Ja visst skulle det vara häftigt. Får göra slag i saken helt enkelt. Hm. Egentligen vet jag inte men antar att det finns nån form av hållare. Ser ju ut så på dom som rider med det. Kanske finns på någon hemsida?:)

#2 - - Fanny & Filippa - Hästblogg:

Jättefin blogg du har :)

Till top