Dressyr

Allmänt / Permalink / 0
Åh, vad jag ser fram emot terrängträningen på torsdag! Men först av allt skall vi klara av en dressyrträning för Frida. Det var verkligen länge sen vi tränade dressyr nu och jag ser verkligen fram emot det! Dressyren har hela tiden kommit lite grann skymundan. Då vi fått många dressyrbitar och lösgörningsbitar genom hoppningen.
Men nu skall vi lägga krut på dressyren så att vi även (någon gång i framtiden) kommer bli farliga på dressyrbanan.
Jag rider i ärlighetens namn så sällan i min dressyrsadel att den hinner bli dammig innan nästa dressyrpass. Däremot när jag red ponny tyckte jag att det var super kul med dressyr emellanåt. Red upp till regional LA:P1 med kvalade procent för nationell dressyr. Red LA dressyr på 78% och deltog flera år i div I laget. Men nu när dressyren har varit kämpig så har det inte alls var lika roligt med Indra. Men nu måste vi komma igång! Så imorgon kl 8.00 tränar vi gärnet, för att någonsin i framtiden kunna rida LA dressyr!
 
 
 
Till top