Hoppträning 30 mars

Träning / Permalink / 1
Idag var det första gången jag red på hela denna vecka. Jag har nämligen legat däckad i troligen influensan några dagar, total däckad. Men indra har tömkörts två lättare pass i slutet av veckan så hon har rört sig lite.
Imorgon är det den efterlängtande hopptävlingen med Indra, och jag har gjort allt för att bli frisk - vila, vila, och åter vila. Men för att hopptävlingen skulle bli av (kände jag) så var jag ju tvungen att testa att rida idag. Så det passade ju bra, eftersom Rebecca ändå hade hoppträning denna lördags förmiddag i Sandbro.
 
Vi red fram genom att trava i serpentinbågar och sedan galoppera längs fyrkant spåret och göra små volter runt hindren. Indra gjorde detta riktigt riktigt bra bitvis och jag fick en härlig känsla i galoppen Sedan hoppade en 4-kombination och jag fokuserade på att hoppa rakt. (Inte vår starka sida). Vi hjälpte Indra att hoppa rakt genom att lägga en bom efter hindret, samt en gång hoppade vi med en bom liggande på bommen vi skulle hoppa över. Indra köpte detta väldigt bra och kändes hyfsat rak. Sen så hoppade vi en liten bana med små hinder och knixiga svängar, så som det alltid blir i Sandbros "lilla" ridhus. Men eftersom övningarna alltid blir så svåra, så blir det oftast väldigt enkelt så fort man kommer ut på tävlingsbanan.
Avslutningsvis hoppade jag en liten bana på några hinder liggande på tävlingshöjd, dvs 110 cm.
Är nöjd med träningen och kände konstigt nog inte av något från influesan som jag hade dagen innan när jag käkade alvedon var fjärde timme för att inte må skit. Så med det resultatet och känslan har jag nu berstämt att vi kommer åka och tävling imorgon i Järfälla. Och dessutom debutera 115 cm!
 
 
#1 - - Anonym:

Va bra det ser ut! Hon ser ju inte ens ut att behöva ta i trots att det blir högre :D Tävlingen kommer säkert gå hur bra som helst, lycka till! Kramis

Svar: Nej, hon tar inte i så mycket. Men börjar ta i och det är då hon tycker det är roligt, roligt att få kämpa lite. Tävlingen gick ju bra! Och så även för dig Millis! ;) Kram
Tove Eriksson

Till top