GoPro kamera häst

Allmänt / Permalink / 3
Som många av er sätt så blev det en "ny sorts filmning" av terrängrundan sist. När jag fyllde år fick jag nämligen en GoPro kamera av min bror och hans flickvän och hittils är det bara min sambo som använt sig av den vid skoterkörning. Då fäste han den via ett specieltl fäste som han limmade på hjälmen och det satt kalas! Dock var det inte riktigt något som jag ville göra - att limma på ett fäste på hjälmen. Så istället har jag funderat ut andra alternativ för att få kameran att sitta ordenligt. 
 
Först hade jag tänkt att kameran skulle sitta högst upp, på hjälmen. Men efter lite "tester" och funderingar kom jag fram till att det inte var något bra alternativ, jag fick den inte att fästa tillräckligt. Utan istället satte jag kameran i fram på hjälmen, "stående" mot hjälmens skärm för att få stöd och inte "tippa". Satte lite dubbelhäftande tejp under kamera och sedan ett spännband runt hela hjälmen för att den skulle sitta ordentligt. Men för att spännbandet inte skulle glida upp och och kameran skulle lossna, så fäste jag spännbandet lite lätt mitt i bak på hjälmen. Och denna fastsättning fungerade toppen! Läget blev väldigt bra och märkte knappt av den när jag red. Kanske skall jag ändra "riktningen" av kameran nästa gång, så att ni ser Indra hals lite lite mer. Men det är ganska svårt att veta när kameran sitter på hur den exakt skall "luta" för att få bästa kamera-vinkeln. Får helt enkelt testa mig fram. Det var första gången jag någonsin red med den i söndags, och dagen innan hade jag bara sprungit runt med den på stallbacken för att få något hum om hur vinkeln skulle vara för optimal filmning. 
 
 
Jag har fått otroligt mycket responser på att filmningen var häftig, nervkittlande och härlig att se! Och att det verkligen var något som ni alla har uppskattat - väldigt roligt när ni skriver det till mig. 
Hur tyckte ni att det var när jag lade in "den vanliga" filmningen blandat med GoPro filmningen? Dvs, att man först fick se hur själva hindret ser ut och hur det såg ut från sidan, och sedan därefter fick ni se det från ryttarens vinkel.
#1 - - Jenny :

Super bra film! :) var så häftigt att se på. Kändes nästan som om man satt i sadeln själv ;) super coolt! :)

#2 - - Sofia:

Jätte kul filmning!! :)

#3 - - Madde:

Det finns en app för mobilen som du kan se hur det filmas på mobilen :) Den heter: GoPro App :)

Svar: Okej, vad "kan man göra med den appen"? Förstod nog inte riktigt vad du vill tipsa om. :)
Tove Eriksson

Till top