Ännu fler bilder på Belfast!

Allmänt / Permalink / 1
Här kommer ännu fler fina bilder på Belfast. Visst är han fin!? 
 
Idag har jag haft en ledig dag, varit i stallet en sväng (Indra vilade), sedan varit och klippt mig. (Äntligen!) Det behövdes, jag är verkligen dålig på att ta hand om mitt hår, inte dålig. Men lägger hellre pengarna på en massage till hästen. Men ibland måste man ju kunna unna sig själv saker för att må bra. Sen så har jag varit en sväng på ÖB och shoppat lite välbehövda saker till lägenheten. Bland annat lite ramar som jag å Daniel har satt upp på väggen. Sen så svängde jag även förbi Plantagen och shoppade en super stor golvväxt. Tänk så mycket mer "levande" ett hem kan bli så fort det kommer in gröna växter och levande ljus. :)
 
 
 
Edit:
Tycker det är få hästar som passar bra i breda nosgrimmor, däremot gjorde den sig jätte bra på Belfast. Då han har ganska långt och smalt huvud så blev det bra när den breda nosgrimman "bröt" av. Indra däremot skulle inte alls passa bra i en sån bred nosgrimma. 
Och visst ser han ut som en "riktig" dressyhäst. :)
 
Vad använder ni för nosgrimmor på era hästar och varför använder ni er av den modellen?
 
 
 
#1 - - Jennie Melin :

Superfina bilder! Han ser verkligen dressyrig ut! ;)
Jag varierar alltid nosgrimmor, speciellt vid hemmaridning. Varierar även bett då. På tävling har jag oftast remont på Freddy numera då han blir mindre stark på det. Men på Fia hade jag alltid bred achen-nosgrimma på tävling med träns. Hon hade så ofeminimt huvud och stor bläs så då vart det snyggt att bryta av. :)

Svar: Tror också att det är väldigt bra att variera både bett å nosgrimmor. Gör det med Indra också, varierar mellan remontnosgrimma, tvådelat tjockt bett, tre delat tjockt bett eller tredelat tjockt ettbett med fasta ringar. :)
Tove Eriksson

Till top