Test av sadelgjorden - Equifit "den magiska gjorden"

Allmänt / Permalink / 0
Idag hände det, vi fick möjligheten att prova Equifit sadelgjorde, den som jag talade om vid ett tidigare inlägg. Och vet ni vad, jag fick nästan en helt ny häst! En ny Isola utan spänningar vid uppsittning, en häst som andades redan från början av ridpasset och en som inte sparkade bakut av "panik" för sadeln. Antingen var det bara en tillfällighet att det gick så bra att rida idag, eller så var det faktiskt sadelgjorden som gjorde att Isola blev mycket nöjdare med sadel och mig på ryggen. Kan denna sadegjord hjälpa henne så mycket i fortsättningen, som den gjorde idag så är det värd varenda tusenlapp. Den kostar nämligen skjortan.. Men å andra sidan. Om inköpspriset på Isola hade varit 5000 kr dyrare så hade jag inte avböjt köpet, så på något sätt får man "baka in" denna sadelgjord i inköpspriset av hästen. 
 
Isola fick bara jogga idag, då underlaget inte är speciellt bra. Men vi red ganska mycket skolor, så som öppna längs långsidan med nosen mot spåret och skänkelvikningar diagonalt. Hon skötte sig mycket mycket bra. Oj, vad glad jag blev. Tror hon kände sig väldigt duktig också, då hon ruskade på huvudet och pep till en gång samtidigt som hon gjorde en krumilur ovanför marken. Hon verkade mycket nöjd över dagens korta, men givande ridpass. 


Men vi får väl se imorgon, om det var tur idag att hon var avspänd eller om det faktiskt var sadelgjordens förtjänst!


Isola på ridbanan idag, stolt och glad över den nya sköna sadelgjorden!
 
 
Isola efter ridpasset, med bästa vännen Tiger på bild. Han har verkligen boat in sig i hennes box, ligger alltid och sover varje dag och vägrar att flytta sig till och med när jag mockar. Får mocka runt honom. Men det är mysigt, snart tror jag han också kommer våga sova i boxen även när Isola är där. Mysigt med stallkatter!
 
 
Till top