Favoritpryl

Favoritpryl / Permalink / 0
Min absoluta favoritpryl är min sadelgjord! Det är nog Isolas också. 
Då hon är en känslig häst vill jag göra det så bekvämt som möjligt för henne. Detta vill jag med all utrustning till henne, från topp till tå. Och något jag märkte otroligt stor skillnad med var den nya sadelgjorden. Jag fick tips om att prova en Equiefit sadelgjord och märkte genast jätte stor skillnad på Isola. Hon spände sig knappt, andades ut och vågade slappnade av redan från början. HÄR kan ni läsa mitt inlägg om första ridpasset med den.

Den fördelar trycket av sadegjorden och skall hjälpa hästarna till att uppnå sin maximala prestation uta spänningar. Jag rekomenderar varmt denna sadelgjord till känsliga hästar, exempelvis sadeltvångshästar och andra "prinsessor". Detta är ett av mina bästa köp, och jag byter aldrig ut den! Provade att rida med en vanlig gjord (vanlig magplatta) efter att ha använt denna sadelgjord, och det var rena rama kaoset. Isola var super spänd och inte alls bekväm i en "vanlig" gjord. Att en sadelgjord kunde ha så extremt stor betydelse hade jag aldrigt kunnat tro, men det är faktiskt sant. Och den är värd varenda krona.
 
Dessvärre finns den bara i brunt, då deras exklusiva produkter endast tillverkas i brunt. Men bättre att ha en brun sadelgjord och nöjd häst, än en matchande svart sadelgjord och spänd häst.
 
 
PECIFIKATIONER
- Toppkvalitet, vattenresistent franskt läder
- T-Foam™ liner för ökad support
- Figurformad och tre D ringar
- Elastiska remmar på varje ände av sadelgjord
- Ökad komfort medan åtdragande
- Tillåter friare, ohämmad hoppning för hästen
- Tillverkad i USA

INTERIÖR
- Avtagbar / tvättbar T-Foam™ liners
- Absorberar 97% av slag och vibration
- Materialet andas (släpper igenom fukten)
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top