Vilka är ni?

Allmänt / Permalink / 13
Jag har, för mig väldigt många bloggläsare. ca 140 unika varje dag, att få fler läsare är inget jag direkt stävar efter, även om det såklart är roligt att se statestiken gå uppåt. Men nu blir jag så otroligt nyfiken, jag vet nog vilka några av er är. Men många av er har jag inte en aning om? Vilka är ni? Kan ni inte skriva i kommentarsfältet bara några få rader så att jag får läsa lite om er, så att jag kanske kan förstå vad ni är för människor och vad ni vill läsa om. 

Vore jätte roligt om så många som möjligt vill göra det. Ingen uppsatsskrivning direkt, utan mest lite kortfattat, kanske ni har någon blogg också?

Det här är jag, och min häst Isola, men det kanske ni redan visste :)
 
 
 
#1 - - Jenny.:

Hej Tove!
Jag följer din blogg och älskar det, det är så roligt att följa dig och Isola. Jag älskar hästar men har dock ingen egen. Men att få följa dig och din resa är så roligt.
Och vem jag är då, jag är Jenny (Katjas barndomsvän som är ifrån Fagerviken) jag hoppas du vet vem det är då.
Kram

Svar: Oh, vad roligt att höra Jenny! Självklart vet jag vem du är! =)
kramis
Tove Eriksson

#2 - - Ellinor Karlström:

Ja, jag är ingen okänd person hoppas jag. :-P Läser för att jag tycker det är roligt att veta vad som händer i ditt liv plus att jag blir mer och mer intresserad av fälttävlan. Synd att de inte har någon bana här uppe, Hofors är närmast...

Kram på dig!

Svar: hhi, du är för gullig du Elli! Hur långt har du till Hofors?
Kramis
Tove Eriksson

#3 - - Camilla:

He he 😊 Skyldig men det vet du ju redan 😉 Glöm inte packlista inför terrängläger ❤️ Kram

Svar: haha! sant, men ändå roligt att veta. Inga som vågar lämna avtryck tyvärr. :( Det skall jag, i vecka kommer den. Troligen onsdag.
Tove Eriksson

#4 - - Malin:

Vi har "setts" en del på olika tävlingsplatser då du ridit fälttävlan med din vackra Indra ❤️ Jag har alltid tyckt att hon var så fin och att ni var så fina tillsammans. Jag började läsa din blogg i samband med hennes tragiska bortgång och även om det skiljer mycket i ålder på oss två så känner jag att vi är väldigt lika i vår relation till hästarna och träningen. Min Morris är som din Indra var för dig och jag har verkligen lidit med dig Tove! Därför är det extra roligt att få följa dig och Isola! Hoppas vi ses på banorna någon gång i framtiden! Du skriver jättebra! Kram/ Malin

Svar: Hej, åh vad roligt Malin! Tack, ja, hon var verkligen fin Indra. Känns som att det var så länge sen, även om det inte är det.

Dessvärre har jag, just nu i alla fall ingen bild av dig. Förutom bilderna på FB, men jag har dock inte lagt dig på minnet. Ursäkta uttrycket. ;)


Vi ses säkert någon gång, bara rycka tag i mig och säga att du är "Malin-Morris". ;)
Kramis
Tove Eriksson

#5 - - Anna:

Anna heter jag hittade din blogg via någon länk! Gillar det du skriver o att få tips genom dina videos 😃
Tycker det är kul o se din o Isolas utveckling.

Jag är 30+ o är medryttare 2 ggr/v o tävlar inte men tränar för instruktör.


Svar: Hej Anna!
Åh, vad skojigt. Tack snälla.
Ja, nu finns ju "chansen" verkligen att se min och Isolas utvecklas, från start. Mycket har redan hänt, och det kommer hända mera. Förhoppningsvis har vi många år framför oss.

Lycka till med dig ridning. =)
Tove Eriksson

#6 - - Ellinor Karlström:

Hehe, 36,5 mil är det...

#7 - - Vera:

Hej Tove! Vera heter jag och har följt din blogg i minst två år. Tycker du skriver så himla bra och intressant, har fina och välgjorda filmer och bilder och uppdaterar hela tiden. Själv är jag 17 år och har en valack på 8 år som jag tävlar och tränar hoppning med. Du och Indra var så fina tillsammans och ni såg så himla samspelta och skickliga ut. Att följa din och Indras resa var så spännande, intressant och inspirerande. Vilken vacker och elegant häst hon var <3 Att sedan fortsätta och följa din och Isolas utveckling är så kul! Jag tycker Isola är en så himla vacker och söt häst med enorm kapacitet och ni kan lätt gå hur långt som helst, påminner så mycket om Indra! Är alltid lika kul att kika in här!! :D

Svar: Hej Vera! Åh, vad roligt att höra! Att du inte "sagt hej tidigare" då. =)Tack snälla, jag Indra var verkligen speciell för mig. Vi var verkligen sammansvetsade.
Men vad roligt att du fortfarande tycker det är roligt att följa mig, trots att jag har ny häst och inte alltid är så aktiv på bloggen. Men jag försöker. ;)

Ha det gött, kramis! =)

Tove Eriksson

#8 - - Ida Kalander:

Hej Tove

Jag heter Ida och är 19 år, jag har i dags läget en sjuk medryttar häst som förhoppningsvis ska bli frisk och då bli min foder häst!
Jag hittade din blogg via en kompis till mig, som berättade om dig och Indra och Indras olycka! Älskar din blogg,super fin och välskriven! kram

Svar: Hej Ida!
Vad tråkigt att höra om din medryttarhäst, hoppas den blir bra snart och allt går som du vill. :)

Vad roligt att hittade dit, trots det tragiska som hände Indra. Men roligt att du fortfarande kikar in.

Håller tummarna för din polle! Kramis
Tove Eriksson

#9 - - Madde:

Jag läser din blogg ^^, orkar dock inte skriva ;P

Svar: Welcome ;=)
Tove Eriksson

#10 - - Josefine Persson:

Hej Tove!

Hittade din blogg i samband med ditt inlägg på Facebook där du skrev att du letade ny häst. Läste om Indras tragiska bortgång och led verkligen med dig! Jag höll själv på att förlora mitt fina sto i en hemsk olycka i transporten då hon gick över bommen av okänd anledning och bomutlösningen gick sönder när vi skulle lösa ut den. Hon överlevde och efter ett halvårs konvalescens är hon nu under rehabilitering och stärker sig för var dag. Din blogg har faktiskt varit ett stort stöd för mig under den tiden hoppet var som minst för min häst. Det du skrev om Indra finns kvar i mig än idag :)

Jag är ganska nybliven 20-åring och bor i Falköping. Har eget stall och tre egna hästar. Ett d-ponny sto på 15 år, Welsh Cob, som jag tidigare tävlat hoppning på. En 17-årig valack, Oldenburgare, som tyvärr bara går som sällskap/promenadhäst då han är triangelmärkt efter 12 år på ridskola. Samt även mitt fina halvblod som är 8 år e. Santa Cruz VDL ue. Marramas. Glömde tillägga att mitt största intresse är hoppning, men rider mycket dressyr för hoppningen samt någon gång ibland lite terräng :)

Jag hade kunnat skriva mycket mycket mer, men hoppas att det var något "kort" ;) Kika gärna in på min blogg, även om den inte varit uppdaterad på väldigt länge, så får du en liten bild av mig och framför allt mina hästar :) Jag finns också på Facebook och vore väldigt roligt om vi kunde hålla kontakten där med! :)

Kram Josefine

Svar: Hej och vad roligt att läsa om dig! :)
Vad roligt att du hänger kvar på min blogg, trots att mitt sökande efter häst är över.

Usch vad hemskt, transportolyckan! Hur skadade hon sig, satt hon fast? Drog hon sönder senor, ligament eller var det sår?

Kramis Tove
Tove Eriksson

#11 - - Camilla Bülow:

Jag har följt med länge, jag minns inte ens hur länge! Fina bilder, kul och intressant läsning, inspirerande, bra videos.. Din blogg har alltid varit bra! Du behöver nog ingen närmare presentation av mig i alla fall :-) förut tyckte jag dock att det va pinsamt att kommentera din blogg eftersom vi inte känner varandra (mer än i bekantskap) men nu har jag börjat strunta i det, jag blir ju glad av att läsa om sin framgång på tävling/träning och blir otroligt peppad att bli "så bra som jag kan"!

Svar: Hihi, jag det blir ju så med vissa personer. Som bara "finns runt omkring" som man inte känner, fast ändå på något sätt har koll på.
Kul att du blir inspirerad, jag kikar in då och då på Bärf´s blogg och läser dina inlägg. Dem gillas!
Tove Eriksson

#12 - - Isabella:

hej, har följt din blogg av och till de senaste åren, är 17år och äger och tävlar min c-ponny lilli på LA-nivå i dressyr! :)

Svar: Oh, vad skoj att du följt en stund å fortfarande tittat in. Lycka till med din ponny! =)

Kramis
Tove Eriksson

#13 - - Jennie Melin :

Jag tror du redan vet att jag är skyldig! ;) Är roligt att följa dig och din ridning och du skriver väldigt bra! Antar att du inte behöver någon närmare beskrivning av mig och hästarna. Kram

Svar: hihi. Men roligt att lämnar avtryck titt som tätt. Ganska god koll har jag på er. =)Kramis
Tove Eriksson

Till top