Planer för Isola

Allmänt / Permalink / 1
Nej då, Isola säljer jag aldrig. Hon är ju min stjärna, min bästa vän och framtidshopp!
Men eftersom jag inte själv kommer kunna rida henne inom de närmsta tre månaderna så måste jag hitta någon annan som kan göra det. Och det är inte så lätt. Helst av allt hade jag önskat att hon stod kvar hemma och att någon duktig ryttare red henne, men det är väldigt svårt att få ihop... 
 
Så när jag ser att jag 2-3 månader kvar tills jag kan rida igen kommer jag lämna iväg henne till någon som har tid för henne. Men då hon inte är så enkel, utan har sina egenheter och är en väldigt känslig häst låter jag inte vem som helst rida henne. Det kan bli så otroligt fel. Så fram tills dess att hon åker iväg får hon gå på bete, 2-3 veckor kanske. Men jag har två väldigt bra alternativ, det är bara ekonomin som måste gå ihop. Det är jätte dyrt att lämna iväg sin häst till utbildare.
 
Isola är en tävlingshäst som avlad för att träna och tävla, som älskar när det händer mycket kring henne. Och en sån häst ställer man bara in av, de blir knäppa av det. Och farliga att hantera. Den sortens häst, av den kalibern vill arbeta, vill träna och hålla igång för att må bra.
 
Så att ställa av henne, låta henne vila helt i 3 månader är inget alternativ. Och det kommer dessutom bli väldigt kämpigt för mig när jag skall börja rida henne, om vi båda är ur form. Så det bästa vore om jag kan låta mitt finger läka i lugn och ro, för att sedan börja på sjukgymnastik och bygga upp muskler igen. För att bli stark nog att rida, utan att riskera att göra illa mig igen på en över laddad häst är det bästa alternativet att låta någon annan rida henne tills jag är redo.
 
 
#1 - - Emma:

Åh va tråkigt att inte kunna rida på flera månader och bli "tvungen" att lämna bort Isola:(
För Isola kanske detta kan bli en jätte bra chans att lära sig nya saker och bli bättre om man ska se det från den positiva sidan:)
Fast det är ju självklart att man vill utvecklas tsm med sin häst...
Jätte fin blogg och tråkigt det som hände med Indra♥️
Kram Emma

Till top