Tävlings resultat år 2014

Tävlings Resultat / Permalink / 0
Nu är vi vårt första tävlingsår tillsammans över och vi längtar redan efter nästa säsong! Vi har fokserat mest på hopptävlingarna men också provat på två dressyrtävlingar. Dressyrtävlingarna har inte blivit några strålande resultat utan egentligen väldigt dåliga om man ser på resultaten. Men egentligen har jag varit rätt nöjd över dressyrtävlingarna, Isola har tyckt att det varit jätte läskigt och helst av allt velat fly därifrån. Men vi har ändå lyckats genomföra dressyrprogrammen och fått väldigt varierande poäng på dressyrprotokollen. Allt mellan 1:or och 8:or. Det kallas jag variation. 

Hoppningen däremot har suttit som en smäck! Många fina rundor har det blivit och de små peten vi har fått på fyra stycken tävlingar har varit ryttarmiss från min sida. Dem tar jag på mig, ett av dem var "Isolas misstag. 
Att jag har ridit 100 och 110 cm hela året beror på att jag har velat ta det lugnt med Isola. Jag vet att hon kan hoppa högt, och det är det minsta problemet. Men jag tycker det är viktigaste att hon är avspänd och gör bra rundor utan att behöva ta i för mycket för att komma över hindren. Tror att i längden tjänar man på att ta sig sakta fram, sakta med säkert. Men hade det inte varit för min skada som uppkom i maj så hade vi ridit 110 coh 120 cm resterande av året. Men nu får vi spara det till nästa år och det blir nog bra! :)
 

Datum

Arrangör

Nivå

Klass

Resultat

12 april

Björklinge

Lok

100 cm

0 fel

12 april

Björklinge

Lok

110 cm

0 fel

13 april

Björklinge

Reg

115 cm

4 fel

20 april

Säfva

Lok

100 cm

4 fel

20 april

Säfva

Lok

110 cm

0 fel

11 maj

Uppsala PK

Lok

100 cm

0 fel

11 maj

Uppsala PK

Lok

110 cm

0 fel

21 sep

Tierp

Lok

100 cm

0 fel

21 sep

Tierp

Lok

110 cm

4 fel

28-sep

Rönninge

Lok

LB:2

54,66%

28-sep

Röninge

Lok

LB:3

59,24%

05 okt

Lurbo

Reg

100 cm

0 fel

05 okt

Lurbo

Reg

110 cm

4 fel

12 okt

UVFK

Lok

LB:2

46,83%

12 okt

UVFK

Lok

LB:3

52,42%

09 nov

Lurbo

Lok

100 cm

0 fel

09 nov

Lurbo

Reg

110 cm

0 fel

 
 
Fina hästen, nästa år få de se upp för dig!!! 
 
 
 
 
Till top