Dagens skridskoåkning, eller promenad.

Allmänt / Permalink / 4

Solen sken en liten stund idag på förmiddagen, då passade vi på att ta en halvtimmes promenad på vägen blandat med lite skog. Halt som satan var det på isgatan, men Isols gick stadigt ned sina broddar. Imorgon skall jag också ha broddar. 

Jag använder bara två broddar i varje hov på Isola, hur många brukar ni använda och varför? 







#1 - - Ida:

Jag använder 4 broddar i varje hov. Dock kortare, dom allra minsta, i tån. När våren närmar sig & isen & snön försvinner brukar jag ta ur i tån & bara ha i trakterna. Men jag rider såpass ofta ute så jag känner att det känns tryggast med 4 brodd :)

Hur broddar du när du rider terräng? Brukar du ha broddat på träningar? Tex där på Runsten? Och hur har du broddat då du tävlar? :)

#2 - - Thea:

Vilken liten vacker luddboll som syns på sista bilden ;)

#3 - - Michelle:

Använder alltid elit brodd som enligt min mening är de i särklass bästa på marknaden. Broddar alltid med 4 brodd i varje hov, dock kan jag tyvärr inte det på Dino då han är ovanligt klantig.. Broddar honom endast i trakterna då han annars trampar sönder sig själv totalt. Lyckas ändå brodd trampa sig själv till och från men inte lika mycket som om han är broddad i tårna.

#4 - - Anna:

Två, som du

Till top