Hopptävling 28 juni - Ligist

Allmänt / Permalink / 2
I söndags var jag iväg och tävlade med Ligist, i Enköping på Jump clubs anläggning. Gräsbana, verkligen roligt när solen skiner! Jag red två klasser med Ligist, 110 och 120 cm. 

110 cm, avd A, bed A:0/A:0
En bra, rytmisk runda där jag även i omhoppningen lyckades rida rytmisk med med korta svängar. Red på mina bestämda galoppsprång och blev klar i tid inför hindren. Rutinerade tävlingsryttaren, John Hicky berömde mig för den fina rundan och gratuerlade i förskott till den kommande vinsten. Det var väldigt kul att höra. :) 
Vi vann ett segertäcke sponsrat av unghästutbildaren Emma Lundell samt, rosett, plakett och premier,
Resultat: 0+0 fel, 1:a av 25 stycken





120 cm, avd, bed A:0/A:0
Även i denna klass lyckades jag behålla flytet! Fick till en bra känsla i grundomgången. I omhoppningen däremot halkade vi till lite inför vattenmattan så det språnget blev lite "hängande", sen inför det näst sista hindret i omhoppningen blev svängen inte riktigt optimal, utan vi kom lite nära den stora, maxade breda 120 oxern. Men det gick bra ändå!
Resultat: 0+0 fel, 5:a av 54 stycken


 
 
 
 
 
#1 - - Malin Karlsson:

Duktiga ni!!! Grattis! :) Filmen från 1.10 går inte att se? Står att den har innehåll från SME och därför är skyddad enligt någon lag i vårt land? Haha :) Har du lagt på musik? Tänkte att det kan vara bra för dig att veta plus att jag gärna vill se vinnarrundan ;)

#2 - - Idooooo:

Samma för mig, går inte att se 110. Är väl säkert någon musik från prisutdelningen eller liknande.

Till top