Ligist - Hopptävling 15 maj, 130 cm Debut!

Tävling / Permalink / 1
Har haft lite strul med uppladdningen av dessa två tävlingsfilmer. Ligist två rundor i Sala förra helgen den 15 maj. När vi debuterade 130 cm!
 
120 cm, A:0
Laddad till tusen var jag till denna klass. Efter att ha ridit "unghästklasser" hela dagen var jag verkligen sugen på en snabb felfri runda som förhoppningsvis skulle leda till en högre placering. Tyvärr när jag blir lite övertaggad rider jag dåligt. Orytmiskt och ogenomtänkt.. Fastnade i svängen redan till hinder nr. 3 istället för att flyta på och behålla tempo. Får tyvärr ett önödigt nedslag på hinder nummer fem och är då "rökt". Får för tajt i kombinationen och håller inte hop Ligist tillräckligt och ännu en bom faller ner. 
Resultat: 8 fel
 
 
 
 
 
130 cm, A:0/A:0 - TÄVLINGSDEBUT 
Min första 130 någonsin! Då jag red så dåligt och var så besviken efter första klassen valde vi att "ge mig en ny chans", efteranmälde 130 cm och gick en med en bra känsla. Beslutsam att rida ordentligt och inte slarva iväg någonting. Och det gjorde jag inte! Höll ihop allt till sista hindret i omhoppningen! Då rev vi tyvärr sista bommen på den långa och stora banan, men då det var få felfria placerade vi oss på en 6:e plats i vår första 130 hoppning!
(Ligist har hoppat 130 cm förut, men det var min första, och hans första på några år=
Resultat: 0+4 fel, placerad 6:a
 
#1 - - Idooooo:

GRYMT bra jobbat Tove! Vilken debut. Det är du så värd!

Svar: Woop Woop! Vi gjorde vårt bästa. Så himla roligt. :) Tack snälla. <3
Tove Eriksson

Till top