Visste ni att min mamma rider också?!

Allmänt / Permalink / 0
Igår var det dags för den årliga tandkontrollen och vaccinationen av Angélicas hästar. Så nu i några dagar får dem ta det lite lugnare. Före tandkontrollen igår var jag och mamma ute och red på Taste och Qalle, dem skötte sig bra! Mamma har ridit Taste några gånger och det går utmärkt, Taste är snäll och glad å mamma likaså. Skönt och kul att få ridsällskap när man rider ut ibland.

Mamma har alltid ridit, även innan jag kom till världens. Aldrig hållt på och tränat/ tävlat och så som jag gör, men ridit ut och myst med hästar. Främst nordsvenskar och fullblod var det som gällde för mamma. Sen när vi köpte ponny, Miclas Mysac, sökte vi efter en stor D-ponny för att hon också skulle kunna rida den. Hon red ut min ponny Mysac titt som tätt, vilket var bra. Sen när jag fick Indra, min svarta ädla häst skaffade mamma medryttarhäst - 24 åriga nordsvensken Måntösen. Det var en bra kombination, en väldigt pigg gammal nordsvensk som ofta sprang ifrån tävlingshästen Indra. När åldern sedan kom ikapp Måntösen och hon fick vandra vidare till Trapalandas evigt gröna ängar började mamma rida halvblodsstoet "Isa". Det var samma tjej som ägde Måntösen som köpte ny häst, och som jag faktiskt var med henne och hjälpte henne köpa den hästen. Mamma fortsatte vara medryttare på Isa ett tag, men sen när jag flyttade från Stall Fjällen, där Isa stod, valde mamma att sluta rida Isa. Hon tyckte inte att det var lika roligt länge när jag inte hade häst i stallet. Så istället rider mamma någon gång ibland på Taste, vilket är perfekt. Han är snäll och skötsam så länge han går efter en annan häst. Pigg och glad samt behåller sin ryttare på ryggen. Tack för det Taste, att du tar hand om mamma. Hon är ju inte "pur-ung" längre. ;)
 



Till top