13 dagar kvar till BF!

Isola´s föl / Permalink / 0

Idag är det endast tretton dagar kvar till beräknad fölning, 3 maj 2017. Vi får se fölis tänker kommer ut tidigare eller eventuellt senare. Det spelar inte så stor roll. Däremot sover jag inte särskilt bra nu förtiden. Har ännu inte börjat fölvaka "hela tiden", utan sover några timmar för att sedan kolla på kameran. Dock när jag sover gör jag det rätt oroligt, hela tiden med "andan i halsen" över att fölet skall vara påväg eller att kamera skall sluta fungera. Den gör det ibland, och det får absolut inte ske nu snart! Men sen så drömmer jag också väldigt mycket, om Isola och fölet. Vet inte hur många gånger jag har drömt att det föds, kommer ut en mörk brun med stjärn, eller en fux med bläs, alternativt en svart med bruten sjärn. Olika färger varje gång och könet likaså. 

Men vad hoppas jag lite extra på att det skall bli då? Jo, först och främst hoppas jag givetvis att det skall komma ut en frisk och stark föunge. Utan komplikationer eller dyligt. Sen om man får önska, så önskar jag mig ett brunt sto med en sjärna. Precis som Isola, och nog tror jag att det kommer bli så. Men att den kommer bli något mörkare i sin färg än vad Isola är. Lite mer lik pappan Click and Cash i färgen. Spännande, vi får helt enkelt se!




 
Till top