Hopptävling 4 juni - Taste

Tävling / Permalink / 0
I söndags var Taste också med till Märsta och tävlade en klass 110 cm. Vi var efteranmälda så fick en väldigt tidig morgon, kl 04:00 ringde väckarklockan den dagen. Jag var första start kl 08:00 den dagen. 
 
110 cm, A:0/A:0
En rätt så bra grundomgång förutom på hinder nr. 4 där jag lade in ett extra galoppsprång. Omhoppningen flöt på fint, men tyvärr ett nerslag från Taste på ett räcke. Tror inte riktigt han hann hoppa färdigt innan jag svängde efteråt. Sen på sista hindret i omhoppningen blev det riktigt tokigt! Jag ser att jag ligger i ett mellanläge men glömmer att agera. Utan tänker bara "jisses, det här blir dåligt".. och det blev det. Rev oxern med magen ungefär, kändes som ett under att vi inte krashlandade på magen. 
Resulat: 0+8 fel

"Frisk vågat, hälften vunnet"
Till top