Kan tiden gå fortare? Men samtidigt så vill man bara stanna tiden

Allmänt / Permalink / 1
Är det inte märkligt? Men redan nu, men lite mer än 2 år kvar till inridning så har jag börjat fundera på vad Cassie skall ha för träns. Blir det brunt eller svart? Och vilken färg kommer hennes halvsyskon bli? Jag tror att den blir skimmel så småningom, då både Isola´s pappa är skimmel och fölet 2018 har en pappa som är skimmel. Men vi får se, jag hoppas nästan på brun. Jag gillar bruna hästar, om inte annat en gråskimmel vore ju läckert. Men först och främst, överleva dräktigheten, födseln och allt det där. Men otroligt spännande är det i alla fall och jag längtar såå mycket tills min lilla Cassie blir vuxen. Även om jag egentligen vill att hon föralltid skall vara liten och söt.

Bilder från 25 september 2017.
 
Cassie är expert nuförtiden att få sår i ansiktet. Troligen kliar pälsfällning/ pälssättningen och då kliar hon lite väl hårt vissa dagar. Hon ser ut som någon form av scarface i ansiktet. 
#1 - - Thea:

De växer upp alldeles för fort inser man när de är vuxna :)

Angående halvsyskonets färg. Att Isolas pappa var skimmel har ingen betydelse. Isola bär inte på något anlag för skimmel. Hade hon ett skimmelanlag skulle hon vara skimmel(stickelhår räknas inte).
Allt beror på pappans anlag. Om pappan har endast en skimmelförälder är chansen/risken för skimmel 50%
Har pappan två skimmelföräldrar är risken/chansen för skimmel 100% eller 50% beroende på om han har ett eller två skimmelanlag :)

Svar: *pust*, vad skönt att du säger det. För jag slipper helst en skimmel! ;)
Tove Eriksson

Till top