Bara 11 dagar kvar!

Allmänt / Permalink / 0
Det går fort, tiden går så fruktansvärt fort! Nyss tyckte jag att vi väntade på att Cassie skulle komma och nu väntar vi på henne lillasyster/ lillbrosa. Nu är det endast 11 dagar kvar tills det beräknade fölningsdatumet och jag börjat bli ofantligt nervös. Isola sover som en stock på nätterna och har ännu inte riktigt fått "sådana förvärkar" som hon hade förra året när det närmade sig. 

Däremot har jag lagt in halm och halmbalar i år igen för att minimera risken att hon lägger sig med baken intill ett hörn. Då blir det väldigt svårt att få ut fölungen. Men genom att jag använder mig halmbalar så kan jag då istället lyfta undan halmbalarna om hon skulle få för sig att "föla mot väggen". En lite halmbal är betydlgit lättare att flytta än på väggen eller Isola.

Bild från imorgon kl 03:08
 
Till top