Hopptävling 14 april - Cikoria

Tävling / Permalink / 1
I lördags, den 14 april dag 2 tävlade Cikoria också på Jälla. Hon var först anmäld till 100 cm bed A, men då det kändes väldigt enkelt på fredagens klasser valde vi att byta till 110 cm två faser. Det var Cickans första 110 tävling och dessutom första gången vi hoppade hinder på 110 höjd! Kanske vi har tagit något språng på den höjden, men då jag vet att hon kan hoppa så känner inte jag att det finns något behov av att träna och se om det "fungerar". 

110 cm, bed A:0/A:0
Cickan gjorde en super bra runda! Jag hamnade lite kvar i handbromsen till hinder till nr. 3 men efter det fick vi ett väldigt fint flyt igen. Satte linjerna perfekt och gjorde allt enligt skolboken. En riktigt bra debutrunda för fina Cikoria som jag tycker såå mycket om. Hon passar min ridningen väldigt bra och det blev verkligen en bra matchning mellan häst och ryttare.
Resultat: 0+0 fel, 12:e placerad av 66 startande.

 
 
#1 - - Idooooo:

Superrunda! Mycket fint ridet av dig 🙌🏼

Till top