Hoppkurs - Dag 2 med Cikoria

Träning / Permalink / 0
I lördags började jag träningen med Cikoria, hon var väldigt fin redan från början och "hade landat", fokuserad och lyhörd. Vi hoppade en del relaterade avstånd, antingen med trav in över ett kryss, för att sedan fortsätta framåt till en oxer på fyra språng. Eller på den andra långsidan som bestod av två studs, ett galoppsprång fram till ett räcke och sedan två språng fram till en oxer. Cikoria gjorde ett mycket bra jobb och många fina språng! När vi hoppade banan sen på slutet var hon lite trött så sprången blev lite "dykande" då hon inte riktigt orkade med i landningen.

Att ta med sig:
  • Bra att jag ger henne "plats" inför hindret genom att räta på mig ordentligt. Lägger jag mig framme på halsen kommer hon inte orka upp. 
  • I vänster varm på volt, krängde hon lite inåt från början, men blev mycket bättre på slutet. 
 
Till top