Hoppkurs - Dag 3 med Taste

Träning / Permalink / 0
I söndags, dag 3 och sista dagen på hoppkursen började jag att rida Taste på morgonen. Han var fin från början och jag upplevde att han hade ett bättre driv och var mer framme för min skänkel. Hoppade fram på lite olika hinder och linjer för att att sedan hoppa hela banan på valfri tävlingshöjd. Vi hoppade på 120 och fick en väldigt bra känsla och många kalas fina språng från Taste´s sida.
 
Att komma ihåg:
  • Sätt trycket och rid med i svängarna.
  • I höger varv (som är vårt svåra) tenderar jag att bli "låst" med höger hand. Får istället tänka på att lätta med innehanden och stötta upp på yttertygeln.
  • I landningen på hinder; ibland blir han lite djup och dyker, då måste jag "kicka" igång honom så att han väger av på banbenen igen.
 
Till top