Mina älskade hästar!

Allmänt / Permalink / 2
Det kanske inte är så många som vet det, men jag har bara två egna hästar, Isola och Cassie. De andra som jag rider och tävlar är det andra som äger. Ligist och Taste är det samma hästägare på, och henne har jag samarbetat med i många år. Och det är även hon som äger Qalle som jag ridit mycket förut, men som jag just nu tyvärr inte har tid för. Dem andra två, Ligist och Taste rider jag själv på heltid. 

Sen så har jag ju fått en ny häst att hoppa i år, till en ny hästägare. Fina stoet Cikoria som är så himla lik Isola, hon är ny för i år och jag tycker väldigt mycket om henne. Men henne hoppar jag bara på träningar och tävlingar, allt annan ridning sköter duktiga ägaren.


Häliga vintervilder på MINA hästar häromdagen.
 
#1 - - Anonym:

Tror du Isolas hov kommer kunna bli bra så att hon kan hobbyridas såsmåningom?
Med tanke på förra besöket så verkar det gå ”åt rätt håll”
Håller tummarna för att du någon dag kanske kan rida henne lite igen 😀

#2 - - Anonym:

Tror du Isolas hov kommer kunna bli bra så att hon kan hobbyridas såsmåningom?
Med tanke på förra besöket så verkar det gå ”åt rätt håll”
Håller tummarna för att du någon dag kanske kan rida henne lite igen 😀

Svar: Tack för tumhållningen! :) Åh, jag vågar inte svara på det alls. Jag tror nog kanske att hon kan hålla för lättare hobbyridning/ promenader i skogen etc. eftersom hon har fungerat bra av att bara gå i hagen med föl. Det är ju också en "ansträngning" i sig.
Däremot är det nog inget jag kommer vilja göra med henne då hon är en väldigt känslig häst med sadel och ryttare på ryggen. Hon har sadeltvång och är känslig/ svår. Så att sätta igång henne igen skulle bara det vara en process och stress i sig för henne. Vet inte om jag tycker att det är värt det, då är det bättre att tömköra eller bara ta mysiga promenader för hand med henne. Det njuter hon nog lika mycket av. :)
Tove Eriksson

Till top