Hopptävling 10 mars - Ligist

Tävling / Permalink / 0
I lördags, samma dag som Cikoria tävlade på Lurbo hoppade även Ligist en klass. Men då Cikoria startade de två första klasserna och Ligist gick den sista klassen så fungerade det bra att jag åkte hem efter Cikoria´s två starter för att hämta Ligist. 

120 cm, bed A:0
Ligist kändes väldigt bra och väl framme för skänkeln! Hade som plan att rida "medel-snabbt", inte flårida, och inte mesa för mycket. Tycker jag höll mig bra till planen. Precis före min och Ligist´s start föll ryttare av ordentligt, landande på B-hindret i kombinationen och låg stilla ganska länge. Pausen blev något längre än vi först trott, men både jag och Ligist hade förmågan att tagga till igen. Vi red ut med en bra känsla, men samtidigt "något besvikna" över att bommen föll i kombinationen. Men, så står vi där ute på stallplan efteråt, ger Ligist morötter och klapp, och så hör vi i högtalen; "Då hållaren i kombinationen till B-hindret var trasig efter att ryttare nr. 13 föll av, så tar vi därmed bort felen för Tove Eriksson och *** ". Detta innebar att vi hade en felfri runda och därmed kom tvåa i klassen!
Resultat: 0 fel, 2:a av 22 startande.
 
Till top