Hur bor jag?

Allmänt / Permalink / 4
Tänkte att ni kanske är lite nyfikna på hur jag och min sambo Daniel bor. Vi bor i alla fall fall i en lägenhet, en tvåa på 59 kvadrat i Uppsala. Trivs super bra i området vi bor och stortrivs i våran lägenhet. Någon gång vill vi ju bo i hus, men just nu trivs vi super i denna lägenhet även om vi såklart ibland kikat på annonser av hus och gård. 
 
Här har vi vardagsrummet, det enda rummet vi inte har renoverat. De andra rummen har vi totaltrenoverat när vi köpte lägenheten för ca 4 år sedan. Vi har som plan att renovera även denna del, men inte känt något panik då det är helt okej.

Bilder på vardagsrummet ur olika vinklar
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)


Här kommer sovrummet. Ett relativt stort sovrum där vi har både inbygda garderober och vanliga stående. Bra med förvarring! Sen från sovrummet så har vi en lite balkong som man kan sitta på under sommarhalvåret.
(null)
 
(null)
 
 
 
(null)
 
(null)


Ett litet badrum har vi också! Den var stamrenoverat några år innan vi köpte lägenheten, så där har vi inte gjort någonting. Utan tycker det är helt okej. Rent och fräsch samt i gråa toner som är en lätt färg att "leva med". Vi har en egen tvättmaskin, topploppsmatare, så vi ahr faktiskt aldrig ens varit ner till den allmänna tvättstugan. Otroligt skönt att ha en egen maskin. I vår förra lägenhet som vi hyrde hade vi ingen egen masking, och det var faktiskt super jobbigt tycker jag. Jag vill kunna tvätta när jag vill utan att behöva passa tider.
 
(null)
 
(null)
 
(null)


Hallen, men mängder av skor och jackor! Häromveckan köpte jag faktiskt ett till skoställ och ställda ovanpå vårt gamla skoställ. Detta gjorde att vi fick plats med betydligt flera skor och dessutom kan ställa träningsväskor och dyligt på den översta hyllan - Perfekt!

(null)
 
(null)


Köket, mitt älskade kök! Älskar att sitta där och bara vara. Vi har total renoverat köket och det blev precis som vi ville ha det. Vi valde precis de material och saker vi ville ha och jag är fortfarande (tre år senare) helt lyrisk över vårt fina kök. Dessvärre har vi inga gardiner just nu då jag tydligen var lite för våldsam när jag skulle byta gardiner, så gardinstången åkte ned..

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)


Så ser vårt hem ut och jag älskar att vara hemma och njuta av vår lägenhet. Bara att vara. Och vänner är när som helst välkomna hem till oss. Bara för en fika eller snacka skit. <3 
 
(null)
 
#1 - - Kristina:

Jätte fin lägenhet! :D men tänkte fråga hur Isola mår i sin dräktighet? :)

#2 - - Kristina:

Jätte fin lägenhet! :D men tänkte fråga hur Isola mår i sin dräktighet? :)

#3 - - Kristina:

Jätte fin lägenhet! :D men tänkte fråga hur Isola mår i sin dräktighet? :)

#4 - - Anonym:

Tror du ni kommer skaffa barn nån gång?

Svar: Jamen det tror jag! :) Vi pratar om det, och skulle Daniel fått bestämma hade han helst haft det för flera år sen.
Tove Eriksson

Till top