Mina troll!

Allmänt / Permalink / 0
Åh, vad jag tycker om mina hästar! Blir så glad av dem varje gång jag ser dem, och de känner nog samma sak för dem kommer alltid galopperande med spetsande öron och gnäggningar. Häromdagen regnade och blåste det så då fick alla tre på sig täcken. Wille har fått ärva Cassies föltäcke, ett jätte fint Amigo täcke i stl 115 cm. Passar perfekt! Dock så hade han lyckats kryps ur det däromdagen. Jag bör nog sätta på svans- eller bensnören så att täcket sitter mer still när han sliter i det. men man är ju gärna lite försiktig när det gäller remmar och dyligt på föl. Man vill ju ha så lite som möjligt för dem att fastna i.. 
 
Cassie däremot har fått ett nytt täcke, stl 135 cm. Eller två förresten, två jätte fina regntäcken som hon har fått av min mamma. Ett med fleacefoder och ett tunt ofodrat. Hon är så stolt så! 
 
Isola mår bra! Igår var det en veterinär ute till henne för att göra sitta dräktighetsundersökningen, 86 dagar.  Och yes, hon var fortfarande dräktig! Så nu håller vi tummarna att det fortsätter lika fint som de två tidigare dräktigheterna och förlossningarna. 
 
Bilder från måndags:
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Till top