Tävling i Gävle - Film

Tävling / Permalink / 0
Idag var vi i Gävle och gjorde inomhusdebut för denna termin! Första gången i Gävles ridhus för Cikoria, och trots att det var ganska mycket titthinder så gjorde hon ett strålande jobb.
 
 
100 cm, bed A:0/A:0
En bra rytmisk runda, både i grunden och omhoppningen.  Efter första kombinationen tog jag några halvhalter för mycket och "safade" upp till hinder nr. 6, lade därmed till ett extra språng och red på 7 språng istället för 6. Inget jag kände mig nöjd över utan detta ändrade vi om till den andra klassen som hade exakt samma linje. Tyvärr kom vi lite i mellan-läge på  kombinationen i omhoppningen, så kom lite nära a-hindret. Men trots det så löste Cikoria det jätte fint genom att sträcka lite extra på sig. 
Resultat: 0+0 fel, 2:a av 21 startande.
 
 
 
 
110 cm, bed A:0/A:0
Hade en tydligen plan hur jag skulle rida. Jag skulle sätta upp en bra galopp redan från ettan och våga galoppa ner till trippelbarren för att sedan komma lite intill och räta på mig. Tror ni jag gjorde det?! Nej, utan istället smög jag in över hinder nr. 2 och galoppade i någon B-ponnygalopp ner till hinder nr. 3 som var en stor trippelbarr. Lade på lite extra ben och hjälpte Cikoria att nå ut över den långa trippelbarren. Sen kom jag igång! Hoppade in bra på 2-kombinatonen och reda framåt på mina bestämda 6 språng till hinder nr. 5. (Hindret som jag i första klassen backade av alldeles för mycket). Galopperade lite fint genom svängen för att sedan känna att Cikoria "smyger" över det gula räcket, och "donk". Bommen föll ner. Fortsatte sedan de två sista hindren bra och red ut från banan med ett leeende på läpparna.
Resultat: 4 fel
 
 
 
Till top