Tävlingsfilm på D-ponnyn Sam

Tävling / Permalink / 1
I söndags var alltså D-ponny Sam och tävlade i Säfva. Tanken med honom är att jag skall hoppa honom och han skall få tillbaka sitt självförtroende igen samt lite fina resultat. Han är en jätte fin ponny, som jag bara behöver "hitta sin ryttare". Han är en känslig ponny, som kräver fingertoppskänsla. Blir lätt spänd och kort i steget, men samtidigt vill jag i början inte klämma på honom för mycket framåt, utan tror det kommer komma med tiden. Desto mer han spänner av, desto längre blir sprången.
 
85 cm, A:0/A:0
En "trim-runda" med hästen inom ramen. Tyvärr fick vi ett nedslag i omhoppningen på insprången på sista linjen. Jag tyckte jag hade honom framför mig svängen, men han vågade inte riktigt hoppa av. Annars var det en väldigt snabb tid, och han hade vunnit med 3 sekunder.
0+4 fel
 
 
 
95 cm, A:0/A:0
En bra grundomgången där jag redan från början hade fått ut galoppsprången lite mera. Lite lättare också när det blir lite mera "riktiga" hinder. Red en omhoppning med korta vägar utan att ändra tempot. Ville rida lagom fort och inte stressa på Sam. En dubbelnolla som resulterade i en fin 2:a plats.
Resultat: 0+0 fel
 
#1 - - Idooooo:

Snyggt ridet på snygg ponny!
Håller med dig, han skulle nog bli en drömponny i fälttävlan!

Svar: Ja, han är verkligen fin! Tycker väldigt mycket om honom. :)
Tove Eriksson

Till top