Längtar efter sommaren och allt som hör till!

Allmänt / Permalink / 0
Även om vi har en faktiskt vinter just nu, med både snö och minusgrader så längtar jag något oerhört till sommaren och allt som hör till. Tänk dig varma sommarkvällar, kunna gå utanför ytterdörren i enbart en tunn klänning och kunna ta en kall drink nere på stan. Men även tiden då fölningtiden är över och man kan börja andas ut över att man stoet klarat det ytterligare en gång. Jag har haft tur, två år i rad har fölningen för mitt sto Isola gått jätte bra. Men det behöver inte alls betyda att det gör det nästa gång. Jag är nervös även denna gång, den tredje gången Isola skall föla. Visserligen är det inte mitt föl, utan gården som mina hästar bor bo, det är dem ägarna som tagit för på Isola, men jag är ändå väldigt nervös. Mycket kan gå fel och det gäller att försöka vara så väl förberedd som det går.

Här kommer en lite tillbakablick hur fint det kan vara med föl, när det faktiskt går bra.

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Till top