Film från sista hopptävlingen

Tävling / Permalink / 0
För någon vecka sen var Cikoria och jag i Heby och tävlade årets sista tävling. X-mas show som är en julinspirerande hopptävling med julmusik och julgranar inne på banan. 
 
110 cm, bed A:0/A:0
En bra runda förutom till hinder nr. 4. Jag glömde bort att "peta in" vänsterbogen som lätt åker ut, så vi gled ut lite för mycket på bågen istället för att rida på 6 språng. (vi red på 7). Cikoria hoppade väldigt väl genom sitt kropp och en noggrann hoppning från henne. I omhoppningen så valde jag att rida innanför en gran som stod efter den blå-vita oxern. Och för att jag skulle kunna lyckas med det så var jag tvungen att komma lite intill hindret (dvs. för att hinna med å svänga efteråt). Tyvärr tänkte jag lite för mycket på "komma intill", så jag plockade bort för mycket galopp och galoppkvalitén blev dock och därmed språnget likaså. Så bakbommen föll.. Men till den andra rundan, 120 cm som hade samma sväng så satte vi den!
Resultat: 0+4 fel, (snabbaste tiden, hade vunnit annars..)
 
 
120 cm, bed A:0
En tidshoppning där planen var att rida "lagom" fort. Det var ju Cikorias andra 120 runda, och den första gjorde vi i juni utomhus. Den gången var det lite kämpigt och vi båda fick kämpa oss igenom rundan. Denna gång, trots trång inomhus bana så kändes det enkelt! Det var inför hinder nr. 3 som det strulade lite. Cikoria drog lite mot utgången och jag blev inte riktigt färdig i tid. Men som tur var, så var det "bara" ett litet räcke som vi kunde åla oss över. Sen efter det kom vi igång igen! Höll mig till planen och gjorde allt som jag hade planerat när jag gick banan!
Resultat: 0 fel, placerad 8:a av 47 stycken
 


Ett mycket bra tävlingsavslut på ett super bra första tävlingsår tillsammans!
Till top