Hoppträning 6 september - Cikoria

Träning / Permalink / 0
Nu när jag varit hemma och sjuk (influensa liknande + förkylning) så har jag haft tid att göra i ordning lite filmer från träningar. Här kommer en film från en hoppträning 5 september med Cikoria för Veronica Nilsson i Stall Uggelns nya fina ridhus. Gården där Cikoria också bor på, så väldigt smidigt att kunna träna utan att åka iväg. 

Träningen för exakt två veckor sedan gick väldigt bra. Vi började träningen med att öva "tajmningen" vid galoppfattning. Trav öve en bom för att sedan fatta galopp över ett pyttelitet hinder. Det gick väldigt bra till höger, men till vänster var det lite svårare då jag inte riktigt fick henne runt min innerskänkel. Därefter fortsatte träningen på en 5,5, en serie som jag tycker om! Tror de flesta ryttare tycker om den, då man får en skön känsla och hästarna hoppar väldigt fint! Hoppade därefter lite småslingor med relaterade avstånd som Cikoria skötte perfekt! En mycket bra känsla av den träningen.
 
Till top