Hos frissan!

Allmänt / Permalink / 0
 
I lördags var jag till frisören. Färgade min utväxt och klippte mig. Jar har under några år färgat mitt hår själv hemma, blekt det med "sol-spray". Det har fungerar bra och givit ett fräsch intryck av nyfärgat hår. Tyvärr har detta medel förstört mitt hår, inte allt hår, men på vissa ställen. Gjort att håret blivit "tuggummi" och segt. Jätte svårt att kamma ut när det är blött. Så nu ahr jag lovat mig själv att alltid, bara färga/ slinga håret hos frisör. Jovisst, det är dyrare, men det blir så bra!

Senast jag färgade håret hos frisören var i slutet av november, då slingade hela håret och det gjordes en "nyansering", för att håret skulle bli ljust och fräscht. Det har varit super fint, men när utväxten kom så kändes det väldigt mycket. Det blev en skarp utväxt som syndes mycket. Så nu var min plan att göra en "ombre", vilket betyder ungefär naturlig utväxt utan att kanten blir för skarp. Men för att vi istället skall försöka använda sig av min naturliga hårfärg som en mörkare bas, så lade frisören olika slingor som gör att när håret väl växer ut så kommer det inte vara en likadan skarp kant. Utan betydligt mjukare kant, skall bli spännande och se hur det ser ut om någon månad. Då frisören menade på att det oftare blir snyggare med tiden. Vi valde också att lägga i en något kallare ton i hårfärgen, alltså inte riktigt lika guldig som jag haft innan. 

Så här blev resultat: 

 


Så här såg det ut innan:
 


Wille gillade också min nya hårfärg, lite mer lik honom själv tyckte han.
 
Till top