Det snöar igen

Allmänt / Permalink / 0
Idag har jag jobbat fram till klockan ett, kikat ut då och då i snöovädret som yrde fram. Nästan lite glad att jag jobbade på förmiddagen och inte på kvällen denna dag. Efter att jag hade slutat så slutade det även att snöa, perfekt att ut och rida i den nylagda snön. Idag kändes det bättre med Cassie, hon var mjukare och mer lyhörd på de små hjälperna jag gav henne. Övade på halvhalterna på en 8-volt, där hon skulle ställa igenom ordentligt på den runda delen och rakrikta - halvhalt på den raka delan i mitten av volterna. Det gjorde hon ganska bra, mkt bra emellanåt. Gjorde öven lite gallopfattningar från skritt, det var jobbigt men gav resultat, gick sedan ned i skritt igen.. Det var ännu jobbigare sa Cassie samtidigt som hon frustade nöjt. Red inte så länge utan kanske 35 minuter, då det enbart bara är jobbigt för hästarna att röra sig i den något djupa snön. Idag red jag på ett annat bett - ett tre delat, det verkade hon tycka om. Skall prova det nästa gång igen. I helgen, någon av dagarna åker vi troligen till ridhus för att få lite fast mark under hovarna. Kan vara bra att känna på henne lite inomhus och ta något skutt då vi ska rida Uffe kursen nästa söndag, den 12 december.

Nu ska jag sätta mig ned och göra en boxskylt till Cassie, som mamma skall plasta in på jobbet. Samt foderstater till bägge tjejerna, detta för att mamma lätt skall veta vad de ska ha om jag inte är där. :)
Till top