KG dag 1 - Tömkörning

Träning / Permalink / 2
I lördags var det dags för den efterlängtade KG träningen i Tuthammarens fina ridhus.
Indra var ganska laddad och busade ordentligt i början, samt när varvbytet skedde. Tror verkligen KG vaknade till en aning den tidiga morgonen.
KG tömkörde en del, och jag fick känna lite bitvis. Själv känner jag mig som en guldfisk som har kommit på torra land, alltså ganska vilsen. Är ganska dålig på att hålla kolla på tömmarna och är gärna för mjuk i handen.

Detta tog jag med mig från träningen:
  • Måste våga hålla på innertömmern, inte släppa!
  • Att man kan ta in henne på mycket lite volt för att det verkligen skall släppa ovanför ganschen. Samtidigt som man tar in henne på en lite volt så korsar man tömmarna. Och håller brett med armarna, inner ovan yttre skall det var
  • Jag fick lära mig hur man kortar tömmarna snabbt!
  • Att mina steglängd är viktiga, inte bromsa med fötterna!
  • Att om hon är vild; så låt henne hålla på ett tag på lösare tömmar då.
  • Att jag skall leta efter en tjockare D-ringsbett, detta för att hon skall våga ta mer stöd


#1 - - kråk:

hon går ju inte rent på frambenen

#2 - - Daniela:

Jag tycker inte hon ser det minsta halt ut :O

Till top