Fälttävlansläger inbokat!

Allmänt / Permalink / 1
Ändrade planer! Eller ändrade å ändrade, jag kommer i alla fall åka på fälttävlansläger i vår. 25-27 april till Runsten för Ulf Johansson. Känns som en schyst start för Isola att börja sin fälttävlanstart på den banan med den tränaren. Även om det inte blir särskilgt mycket fältttävlanstävlingar i år, så är det ju ändå bra och roligt att åka iväg på ett läger. Men vi får väl se vad Isola tycker om det, då hon aldrig gjorrt något sådant tidigare. 
Spännade skall det bli i alla fall och jag längtar redan nu.
Varför jag ändra mig var nog för att jag fick ett litet "presentkort" av mamma och pappa där det stod att det var för utbildning av isolas fälttävlanskarriär. Så nu kör vi igång!
 

Kursupplägget ser ut som följande:

Dag 1 eftermiddag
pass 1 - Igångsättning med enklare terränghinder.

 

Dag 2 förmiddag
pass 2 - Terränghinder, diken, sunken road (inte sunk and road som jag tidigare trodde det hette), coffin och trappor.

pass 3 - Vattenträning, kombinationer och smalhinder i samband med vatten.

Dag 3 förmiddag
pass 4 - Terrängbana

HÄR kan ni trycka om ni vill se vad lägret kostat osv. 

 

"Hästar föds inte som stjärnor, utan det är vi som gör dem till det" sade Jens Fredrikson på clinicen igår kväll. Och ja, så är det. Jag har haft två stjärnor till hästar under min karriär hittils, dels Miclas Mysac, min ponny och min stor häst Indra av Basta som ni säkert vet vem det var. Och nu skall jag försöka forma min nya häst till en ny stjärna, en ny häst som sätter ett rejält avtryck i folks minnen. 

 

 

 
 
 
 

 

 

 

#1 - - Emeli:

Kul att du också ska åka! Då hamnar vi nog i samma grupp eftersom vi har två gröngölingar :) Ska mor din med också?? Försöker få med mamma för filmning och marktjänst! ;)Han kan va lite vild ibland lilla J så de är bra att va två!

Svar: Heja vad roligt! =) Ja, tror mamma vill följa med, hon brukar gilla det. Har inte pratat med henne ännu. Men hon blir nog väldigt glad om Myran skall med, så har hon en vin-kompis på kvällarna. ;) Ja, men det är alltid skönt att vara två.
Tove Eriksson

Till top