Tack!

Allmänt / Permalink / 1
Gårdagen var fantastisk, ungefär så bra den kan vara en regnig januari dag! Jag var ledig hela dagen och spenderade lite tid tillsammans med Isola, promenad och borstning. Hon var rätt laddad igår, men skötte sig endå bra. 

Sen så lagadade jag mat till familjen som kom över på kvällen för att fira mig. Mamma hade bakat födelsedagstårta till mig som jag hade önskat. En rulltårta! Fast på ett litet annorlunda vid detta år, hon bakade smala strimmor av sockerkakan och rullade ihop sedan "rulltårtan" liggande, så att det blev till slut stor som en vanlig tårta. Fantastiskt gott! Enkelt och gott.

Jag valde att laga torsk i ugn, med bacon på mexikanskt vis och en form av risotto till. Det blev väldigt gott! 
Fina presenter fick jag med, en kökslampa, t-shirt, sjal från Sydafrika och en tygväska från Sydafrika, både mamma och pappa var ju där i Januari för att besöka min bror och hans flickvän som levt där sedan augusti 2014. Men nu är dem hemma och dem kom också över igår! Mys. Jag fick pengar till nya ridskor, lite varmare och ett "presentkort" på middag och bio med trevligt sällskap hemma hos min bror Tim och hans Karin. Härligt!

Sen fick jag ett par jätte fina örhängen från min vän Anna, åh, vad jag tyckte om dem. Skulle vilja använda dem idag, men "bling bling" på mataffären kanske blir lite för mycket. En annan gång. :) 

Och så fick jag tre olika härliga blommor, rosor av min älskade pojkvän Daniel, tulpaner av mor å far och orkiede av bästa mormor och morfar skickat med mamma och pappa. Tack snälla!
 
 














.. men det bästa av allt, tårtan kvar till frukosten dagen efter!!


#1 - - Fia:

Men duuu vilken galet snygg lampa! 😍 Vet du var dem kommer ifrån?

Svar: House Hold. :)
Tove Eriksson

Till top