Dags för ny ridhjälm

Utrustning / Permalink / 3
Eftersom jag ramlade av häromdagen och slog i huvudet rätt så rejält har jag bestämt mig för att inte använda den hjälmen något mer. En hjälm klarar bara av ett visst antal smällar och sen är "bäst före utgångsdatumet" passerat. Vilket jag känner att min marinblå Charles Owen Ayr8 är. Den är använd flitigt i tre år och jag har funderat på att skaffa mig en ny, men nu blev det definitivt när jag slog i huvudet ordentligt i torsdags.

Men då den hjälmmodellen sitter väldigt bra på mitt huvud har jag valt att köpa en sån igen. Fast denna gång vill jag ha guld detaljer, guld "passpoal" och guld bakom nätet tror jag. Tror det blir väldigt snyggt till min nya kavaj som är marin och camel-färgad krage. Samt att jag en brun ton på hästarna jag rider och två fina fuxar. Det blir väldigt snyggt till guld. 


Eller har ni något annat hjälm förslag eller/ samt färg-nyanser? 


Denna hjälm är ganska precis så som jag har föreställt mig den.

Rätt guld samt "bakgrund" bakom nätet, men hjälmen skall vara marinblå istället för svart.
 
#1 - - Idooooo:

Jättesnyggt!
Tror det blir jättefint till nya kavajen 😘
Sugen på en sån jag med, fast svart 😊

Svar: Tack, ja jag tror det!
Aha! Jag skall nog beställa från England, mycket billigare. Hojta om du vill beställa tillsammans. En super bra sida med otroligt mycket bra priser. http://www.saddlery.biz/horse-riding-wear/horse-riding-hats-and-helmets.html?p=3
Tove Eriksson

#2 - - Idooooo:

Ohh ska kika så återkommer jag till dig inom en snar framtid! Beställ inte utan mig! 😀

Svar: Do it! :)
Tove Eriksson

#3 - - Anonym:

Jag har en svart guldig i 57 annars :) använd några gånger då jag hade extensions när jag prövade ut den(inte spec smart) så den är för stor pris 1000kr

Svar: Tack för tanken! Men jag har beställt hjälmen nu, och dessutom ville ha de lite "extra" med guld passpoal. Samt att jag ville ha en marinblå hjälm stl. 55. :)hihi, det var ju inte så smart, du får stoppa i "extra" vaddering. Vilken jag fick göra i min KEP hjälm sm jag vann på Stil SM 2009. Då var hjälmen helt ny och jag fick bland de första modellerna. Då var stl 54 för stort, (den minsta) så jag fick lägga i disktrasa i kanten för att den skulle bli mindre. Då blev den lagom! ;)
Tove Eriksson

Till top