Isola har fått ny hage!!

Allmänt / Permalink / 0
Igår tillbringade jag nästan hela dagen i stallet med att slå stolp och sätta staket. Det är så att det fanns en helt gigantiskt hage på Stall WX som de alltid haft väldigt många hästar i. Men på sista tiden har fler och fler inte kunnat gått i den stora hagen tillsammans med andra hästar, så till slut var det bara 3 stycken hästar som gick i den stora hagen. Verkligen lyx för dem!

Men som för Isola som har gått i en relativt "liten" hagen (150x150m), så kände jag tyvärr att den blev lite väl liten för henne. Särskilt nu när hon har fått hagkompis. Så vi tog tag i saken, jag och stallansvarige Lolle. Gick i regnet i lördags för att mäta hur många stolp vi på ett ungefär skulle komma och behöva. Sen även hur mycket tråd och isolatorer för varje stole som skulle krävas. 70 stolp kom vi fram till var ett rimligt antal för att kunna dela av den stora hagen. Jag, kan lova er, ett tag tvekade vi om det skulle gå,,. Att slå ner 70 stolp själva, två tjejer i en gigantiskt hage är jobbigt. Men som tur var kom min pojkvän Daniel och hans vän Nolle och hjälpte oss. Då gick det undan. Snabba killar det där! Mamma kom med fika så att vi kunde ta en paus i hästhagen och pappa kom på slutet och hjälpte till att förborra i stolparna så att vi lättare kunde skruva in isolatorerna. Det gick ganska snabbt! Betydligt snabbare än vi hade föreställt oss. Kanske också gick det snabbare då det var relativt lätt att spätta i marken eftersom det hade regnat ordentligt i två dagar. Pefekt tajming alltså!
 
Så nu har vi släppt ut Isola och Loove i den stora hagen, och jag kan lova er att Isola var nog världens lyckligaste! Hon sprang bort i hagen, så långt som det gick, följde staketet runt och kom sedan tillbaka. 









Hagen går bort, förbi elstolparna, bort i skogen. Sen 500 meter bort, och sen en bit till både vänster och höger. Lyx hage! Med både äng, skog och skydd. Det kan verkligen inte bli bättre. 




Ponnybus efter att ha sprungit ordentligt!
 

Mina händer tålde tydligen inte att jobba.. Hade så ont så jag knappt kunde greppa telefonen efteråt.
Till top