Hopptävling 20 augusti med Qalle

Tävling / Permalink / 0
Qalle var också med och hoppade i Tierp. Till den första klassen var framhoppningen riktigt svår med honom, men till den andra klassen blev framhoppningen riktigt bra. Tyvärr märktes det att det var länge sen vi var ute och tävlade.
 
100 cm, bed A
Ingen bra känsla alls, Qalle var jätte späng och jag blev aldrig fri från handen. Var hela tiden en fajt om vilken fart vi skulle ha och vem som var bossen. 
Resultat: 4 fel, rosett fick Qalle ändå då det bara var en felfri i klassen.


Hela rundan kom inte med då mamma stod och höll i Taste medan jag hoppade med Qalle. Filmningen hann bli från hinder nr. 5a. 
 
 
110 cm, A:0/A:0
En betydligt bättre känsla inför denna klass! Dock tyckte Qalle att han var färdig innan han ens hoppat ett hinder inne på banan, utan han tänkte istället gå ut genom utgången. Så tyvärr fick vi en dålig start då jag blev tvungen att "kicka till" honom för att få fram han till hindret. Då blir Qall spänd och stressad vilket satt i hela banan. Omhoppningen är jag mer nöjd med än grundomgången även om vi rev sista hindret i fas två. Hade jag bara smackat lite grann och hjälpt honom att sträcka på sig så hade han klarat hindret och vunnit klassen då vi var snabbast för dagen. 
Resultat: 0+4 fel

Till top