Nya stigläder!

Allmänt / Permalink / 0
Alltför länge har jag ridit med svarta stigläder på min bruna sadel, detta då jag egentligen från början köpte en svart ny Forestier sadel till Isola. Då köpte jag också fina svarta stigläder till den. Men då sadeln inte föll Isola i smaken så köpte återförsäljaren tillbaka sadeln och jag blev tvungen att leta ny sadel till fröken kräsen. Då hittade jag en brun äldre Devoucoux sadel som hon älskade och jag likaså. Men den har alltför länge fått bära de svarta stiglädrerna. Båda pga. snålhet men också för att det inte var något fel på dem, förutom färgen. 

Jag har letat lite sporadiskt efter nya bruna stigläder men inte funnit några. Men häromdagen så jag ett par begangnade Antares stigläder på Hästnet för halva priset. Dem var endat använda ett fåtal gånger, så nästintill nyskick var dem. Fick hem dem idag och blev väldigt glad, perfekta! Säkerligen lite för ljusa i färgen, men det går snabbt att fixa till med lite inoljning. 


 
Till top