Hopptävling 13 mars - Cikoria

Tävling / Permalink / 0
I fredags startades Jällahoppet igång med småklasser, tävlingen avslutades sedan igår med Grand Prix hoppning på 140 cm. Jag har också tävlar några klasser och haft en super bra helg med Cikoria!

90 cm, bed A
Cickan gjorde en väldigt fin och avspänd runda, inga konstigheter någonstans. Kanske att jag satte lite för lite tryck i henne, men då hindren var så små så kändes det bra att "guppa" runt och bara lotsa henne. En bra inledningen på tävlingshelgen!
Resultat: 0 fel





100 cm, bed A:0/A:0
Till denna klass hade jag valt att sätta lite mera tryck i henne, lite mer "tävlingsrida". Cikoria gjorde många fina språng och allt kändes väldigt enkelt och rytmiskt. Hon var fint med mig i svängarna och hade full koll på vad jag menade. Exempelvis bestämde jag mig för att rida på 6 galoppsprång på långsidan i omhoppningen istället för 7 språng som det var i grunden. 
Resultat: 0+0 fel, 2:a av 37 startande

 
 
Till top